اخبار عمومی

اخبار عمومی (122)

جشنواره «بازی و اسباب بازی به انتخاب کودکان» با ایجاد غرفه ای به نام «ایستگاه بازی های آموزشی موضوعی» به معرفی انواع بازی های کاربردی با هدفی مشخص می پردازد. از جمله عناوین ایستگاه بازی های آموزشی موضوعی می توان به ایستگاه ماسه بازی، اعداد و حروف، بازی در کف، بازی صدا، بازی کاغذ و تا، بازی لاستیک و بازی رنگ اشاره کرد.
سومین ایستگاه غرفه بازی های آموزشی موضوعی با عنوان «بازی در کف» با هدف تقویت حس کنجکاوی و مهارت حل مسأله در کودک به دو بخش بازی ماز و لی لی تقسیم شده است.
بازی ماز به گونه ای طراحی شده که دو بازی در یک بازی ادغام شوند، به عبارتی کودک هنگامی که در نقطه شروع می ایستد برای پیدا کردن راه خروجی لازم است شماره ها یا داستان تصویری را به ترتیب کامل کند تا بتواند ماز را به پایان ببرد که انتظار می رود این بازی به رشد توجه و مهارت حل مسأله در کودک کمک کند.

ثبت نام کلاس های تابستانی خانه خلاقیت و بازی های فکری به صورت حضوری ویژه علاقه مندان 5 تا 99 سال در بخش های ‏مختلف آغاز شد.‏
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان از جمله کلاس های خانه خلاقیت می توان به طراحی ‏ماشین های دومینو، هنر فکر کردن، انواع روبیک، روباتیک، لگو، بازی و ریاضی مخصوص کودکان، اوریگامی و کاردستی ‏اشاره کرد.‏

کارشناس مسئول امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان اصفهان در بازدید از اولین جشنواره «بازی و اسباب‌بازی به انتخاب کودکان» به ایجاد تحول در زیباسازی پارک‌ها در نقاط مختلف و نیاز اصفهان به امر توجه به اسباب‌بازی‌های کودکان اشاره کرد.
نجف پور عنوان کرد: انتخاب وسایلی که علاوه بر سرگرمی، دید روانشناسی نیز در آن‌ها در نظر گرفته‌شده یکی از محاسن این جشنواره بوده که شهرداری توانسته با هریک از این وسایل بازی حس علاقه و کنجکاوی را در کودکان تحریک کند.
وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های «من و کودک من» گفت: برپایی این‌گونه نشست‌ها کار بسیار خوبی بوده که بایستی در استان همیشه تکرار گردد و می‌تواند چشم‌انداز زیبایی را در بر داشته باشد.
کارشناس مسئول امور کودکان بهزیستی در ادامه افزود: ازآنجایی‌که کودکان امروزی با فقر حرکتی روبرو هستند و زندگی آپارتمانی آن‌ها را بیشتر به سمت بازی‌های کامپیوتری سوق داده و با محدودیت فضا روبرو هستند، استفاده از فضای پارک‌ها و بهینه‌سازی وسایل بازی گامی مؤثر در راستای آموزش برتر کودکان است.

جشنواره «بازی و اسباب بازی به انتخاب کودکان» با ایجاد غرفه ای به نام «ایستگاه بازی های آموزشی موضوعی» به معرفی انواع بازی های کاربردی با هدفی مشخص می پردازد. از جمله عناوین ایستگاه بازی های آموزشی موضوعی می توان به ایستگاه ماسه بازی، اعداد و حروف، بازی در کف، بازی صدا، بازی کاغذ و تا، بازی لاستیک و بازی رنگ اشاره کرد.
دومین ایستگاه این غرفه با عنوان «بازی صدا» با هدف آشنایی کودکان با صداها و نحوه تولید آواهای مختلف طراحی شده که هیجانات مثبتی همچون شادی و سرزندگی، خودباوری، جرأت، قدرت سازندگی و مدیریت را برای کودکان به ارمغان می آورد.

یکشنبه, 25 خرداد 1393 00:00

شادی و نشاط کودکان با لاستیک

جشنواره «بازی و اسباب بازی به انتخاب کودکان» با ایجاد غرفه ای به نام «ایستگاه بازی های آموزشی موضوعی» به معرفی انواع بازی های کاربردی با هدفی مشخص می پردازد. از جمله عناوین ایستگاه بازی های آموزشی موضوعی می توان به ایستگاه ماسه بازی، اعداد و حروف، بازی در کف، بازی صدا، بازی کاغذ و تا، بازی لاستیک و بازی رنگ اشاره کرد.
اولین ایستگاه این غرفه با عنوان «بازی لاستیک» با هدف آشنایی کودکان با روش های استفاده از مواد تجزیه پذیر و اصول توسعه پایدار طراحی شده است. ایستگاه بازی لاستیک هیجانات مثبتی شامل شادی و نشاط و پرانرژی شدن و استفاده مجدد از اشیاء فرسوده را به کودکان هدیه می دهدو حس خلاقیت کودکان نیز به کار گرفته می شود.

کودکان و خانواده های اصفهانی می توانند با حضور در جشنواره بازی و اسباب بازی های شهری با نمونه هایی از بازی های ارام و نشاط انگیز در آپارتمان آشنا شوند.
غرفه بازی های میدانی و آپارتمانی از جمله غرفه های «جشنواره بازی و اسباب بازی به انتخاب کودکان» است که با هدف ارائه الگویی مناسب از مسابقات فردی و گروهی شاد جهت اجرا در منزل و محیط های محدود برنامه ریزی شده است.
رئیس آموزش مسابقات و سرگرمی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان این مطلب گفت: زمینه سازی ارتباط صمیمانه در خانواده و گروه با استفاده از بازی، ارائه الگویی کم هزینه برای انجام فعالیت های تفریحی در قالب بازی و سرگرمی و تقویت شخصیت گروهی و فردی هر شخص با ارائه بازی های متنوع، از اهداف برپایی این غرفه در جشنواره است.

جشنواره «بازی و اسباب بازی به انتخاب کودکان» از 23 خردادماه به مدت یک هفته با غرفه ها و برنامه های متنوع در باغ غدیر برپا شده است.
از جمله عناوین غرفه ایستگاه بازی های آموزشی موضوعی می توان به ایستگاه ماسه بازی، اعداد و حروف، بازی در کف، بازی صدا، بازی کاغذ و تا، بازی لاستیک و بازی رنگ اشاره کرد. هر یک از این ایستگاه ها با هدفی مشخص و رده سنی تعیین شده در فضای باغ غدیر در اختیار کودکان قرار گرفته تا با بازی در هر ایستگاه شادی و نشاط و سرگرمی را تجربه کنند.
همچنین در این جشنواره یک برگه راهنمای معرفی ایستگاه بازی های آموزشی موضوعی با بیان مسیرهای هفتگانه ایستگاه ها در پارک قلمستان(بازی لاستیک)، پارک شهید رجائی(بازی صدا)، پارک شهید بهشتی(بازی در کف)، بوستان ملت(بازی رنگ)، بوستان خبرنگار(بازی اعداد و حروف)، پارک بزرگ سپاهان شهر(ماسه بازی)، پارک شهید حسینی(کاغذ و تا) جهت راهنمایی به خانواده ها ارائه می گردد.
گفتنی است؛ این جشنواره از 23 تا 29 خردادماه از ساعت 18 تا 22 در محل باغ غدیر واقع در خیابان 22 بهمن،خیابان علامه امینی برپا است.

رئیس باغ بانوان نوش در گفتگو با خبرنگار سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از برگزاری جشنواره ساخت بادکنک به صورت خانوادگی خبر داد.
لندی عنوان کرد: این جشنواره به همراه کارگاه آموزشی در دو بخش حرفه ای و غیر حرفه ای با رویکرد «معماری اصفهان» با حضور خانواده ها برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند در روزهای 27 و 28 خردادماه از ساعت 16 تا 18 بعدازظهر در کارگاه آموزشی ساخت بادکنک با اشکال مختلف در باغ بانوان نوش حضور یابند.

جشنواره «بازی و اسباب بازی به انتخاب کودکان» روز جمعه 23 خردادماه ساعت 18:30 با حضور مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و «محمدرضا نیلفروشان» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در باغ غدیر افتتاح شد.
در این جشنواره تعداد 7 ایستگاه بازی های آموزشی موضوعی شامل ایستگاه بازی رنگ، بازی لاستیک، بازی اوریگامی، ماسه بازی، بازی اعداد و حروف، بازی در کف و بازی صدا طراحی شده که در فضای باغ غدیر در اختیار کودکان قرار گرفته است.

دکتر «احمد عابدی» روانشناس مسائل کودک 23 خردادماه در اولین نشست تخصصی «من و کودک من» به طبقه بندی اسباب بازی ها اشاره کرد و گفت: اسباب بازی ها به دو دسته بازی های ساختاری و غیرساختاری تقسیم می شوند.
وی عنوان کرد: به بازی هایی که داخل آنها یک قوانین و مقرراتی حکم فرماست و کودکان در آن بازی ها بایستی فکر کنند و قوانینی را رعایت کنند بازی های ساختاری گویند که از آن جمله می توان به لگوبازی، پازل، جورچین اشاره کرد.
عابدی در ادامه افزود: بازی های غیرساختاری به بازی هایی گفته می شود که از نظر والدین هدفمند بوده و از نظر کودک جنبه یادگیری نداشته و فقط یک بازی به حساب می آید.